Czy to się uda?

Jak już pisaliśmy, powiaty wągrowiecki, obornicki i czarnkowsko-trzcianecki rozpoczęły starania o przywrócenie linii kolejowej Wągrowiec-Rogoźno-Czarnków. Tematem zainteresował się m.in. radny Łukasz Zaranek. Szukał on odpowiedzi na pytania o rentowność i rzeczywistą możliwość realizacji projektu. W odpowiedzi otrzymał informację, iż uruchomienie linii Rogoźno-Wągrowiec w czasie remontu torowiska Wągrowiec-Poznań wyniosło 560 tysięcy złotych, z czego JST wydały 510 tysięcy, a PKP PLK-50. Szacowany koszt organizacji ruchu kolejowego na trasie Wągrowiec-Rogoźno-Wągrowiec wyniósł 1,5 mln. Aktualnie odcinek ten ma status prędkości – V=0km/h. W celu przywrócenia ruchu pociągów pomiędzy Wągrowcem a Rogoźnem z prędkością 40 km/h, bez postojów na przystankach osobowych Wiatrowiec i Runowo, minimalna wielkość nakładów jakie należałoby ponieść wynosi 1 250 000 złotych, a w przypadku zatrzymywania się pociągów na przystankach osobowych wzrósłby do 2 250 000 złotych. Zdaniem wielkopolskich urzędników rentowność tej linii byłaby wykazana dopiero w przypadku zapewnienia takich warunków technicznych, aby prędkość wynosiła 90-100 km/h…

źródło: Goniec Rogoziński nr 17/645

(Odwiedzono 25 razy, 1 wizyt dzisiaj)

Opublikował: admin

Nazywam się Krzysztof Milewski. Mieszkam w Rogoźnie Wielkopolskim. Interesuję się lokalnymi sprawami, prowadzeniem stworzonych przeze mnie stron internetowych, gołębiami pocztowymi, psychologią, filozofią, rolnictwem ekologicznym, naturalnym budownictwem. Zapraszam do odwiedzenia moich stron: nowapiosenka.pl , matkaziemia.ovh , domygwiazd.pl , ugotujmycos.pl , znanepary.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *