Bez obwodnic Obornik i Rogoźna

GDKiA zaproponowała, że obwodnica Obornik podzielona została na dwa etapy, które będą wdrażane do realizacji. Pierwszy etap to odcinek Ujście – Oborniki o długości 49 km, który ma być zrealizowany w okresie do listopada 2025 r. Kolejny etap to odcinek Poznań – Oborniki. Oddanie jego 23-kilometrowego odcinka, to także listopad 2025 r. Przedstawione przez GDDKiA harmonogramy były jedynie prognozą. O rozpoczęciu budowy miał zadecydować rząd. I zadecydował. Przyjęta właśnie lista obejmuje wybudowanie w całym kraju 73 obwodnic – na rzeczonej liście nie ma Obornik. Na pocieszenie są na liście rezerwowej… Planowana obwodnica, która nie powstanie do 2025 r. od Ocieszyna do Parkowa, ma mieć 13,7 km długości, a koszt jej budowy został obliczony na 558 mln złotych – wliczając w to most przez Wartę w Łukowie. Na liście rezerwowej znalazł się także odcinek od węzła na drodze szybkiego ruchu Poznań Północ w Złotkowie do Ocieszyna. Odcinek ten liczyć ma 9 km i kosztować 317 mln zł. Podobnie na liście rezerwowej znalazła się dalsza projektowana droga szybkiego ruchu w kierunku Rogoźna. Odcinek z Parkowa do Piły liczyć ma 58 km i kosztować prawie 2 mld zł. Nie trzeba chyba dodawać, że obwodnicy Rogoźna też na liście nie ma.

źródło: Goniec Rogoziński nr 17/671

(Odwiedzono 274 razy, 1 wizyt dzisiaj)

Opublikował: admin

Nazywam się Krzysztof Milewski. Mieszkam w Rogoźnie Wielkopolskim. Interesuję się lokalnymi sprawami, prowadzeniem stworzonych przeze mnie stron internetowych, gołębiami pocztowymi, psychologią, filozofią, rolnictwem ekologicznym, naturalnym budownictwem. Zapraszam do odwiedzenia moich stron: nowapiosenka.pl , matkaziemia.ovh , domygwiazd.pl , ugotujmycos.pl , znanepary.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *